West Canada 2019

Vancouver - Amsterdam

Vandaag staat een lange dag te wachten en daarom doen we ons best om uit te slapen. Dat lukt redelijk. Het ontbijt bij het hotel is inbegrepen en we krijgen een bord met eten voorgeschoteld. Eieren, spek, gebakken aardappels en toast. De eieren zijn nog zo rauw dat het eiwit over het ei heen glibbert, bah! Ik haal het er van af en mama laat de eieren nog een keer bakken zodat ze goed gaar zijn. Gelukkig is het druk en zullen er zoveel eieren op een dag doorheen gaan dat ze vers genoeg zijn om niet ziek te worden van (eventueel) rauwe ei.

We vliegen pas om half vijf en hebben nog uren over voordat we naar het vliegveld vertrekken. Nog één keer gaan we de stad in. Helaas is het mooie weer al vertrokken en begint het net te regenen als we naar Granville Island willen wandelen. We schuilen voor de regen. Als het droog is lopen we nog een stukje over de brug richting het eiland om de skyline vanaf een andere kant te zien. Het weer blijft slecht en we willen niet drijf nat worden als we nog 9 uur in het vliegtuig moeten zitten. We lopen terug naar het hotel en halen de paraplu op. Daarna lopen we de anderer kant op naar Gastown om nog één keer de stoomklok te bekijken. Het is best een stuk wandelen en de stad is ook niet helemaal plat. We moeten nog flink doorlopen om ervoor te zorgen dat we om twaalf uur terug zijn op de kamer om uit te checken. Alle bagage staat in de auto. We lopen naar Blenz Coffee en vullen daar ons laatste uurtje in Vancouver.

Om 1 uur is het tijd om naar het vliegveld te rijden. Het is een rit van 10 kilometer, maar we doen er best lang over. Het is altijd druk met tig verkeerslichten die altijd op rood springen als je aan komt rijden. Om kwart voor twee zijn we dan op het vliegveld waar we als eerste de auto achter laten. Dit keer alles dubbel gecheckt en of we niks hebben achter gelaten. Op naar de incheckbalie's waar we via een zuil kunnen inchecken en daarna onze bagage kunnen inleveren aan de balie. We eten nog wat yoghurt en gaan dan door de security. Het is gelukkig niet heel druk en zijn er relatief snel door heen gekomen. Het ontbijt is al verteerd dus halen we bij de Subway een broodje. Vliegen met een lege maag is toch niet zo heel fijn voor je lichaam. Voor we het door hebben is het al tijd om te boarden. Om half vijf vertrekken we. Het vliegtuig zit stampvol met 60+ Nederlanders uit de Noordelijke provincies. Deze mensen zijn alles behalve vriendelijk en denken alles te kunnen maken. Wij hebben mooie ruime zitplaatsen in het midden van de vliegtuig. Deze mensen denken het als een shortcut te kunnen gebruiken. Om de 5 minuten vraagt iemand ons om de benen in te trekken om te passeren. Daar zijn wij niet van gediend. Iedereen moet netjes om lopen, maar ze walsen er zo over heen. Ook met vriendelijke vragen is het probleem niet verholpen. We moeten onze plaatsen goed beschermen. Veel bagage in het pad en de benen omhoog tegen het muurtje. Dit hebben we nog nooit meegemaakt. Het is nog nooit in mij opgekomen om daar langs te gaan lopen. De vlucht verloopt verder goed met weinig turbulentie. Het lukt mij na 5 uur vliegen om mijn ogen dicht te doen en een paar uur te slapen. Dat vind ik het grote voordeel van 's nachts vliegen. De tijd lijkt en stuk sneller te gaan. Om tien uur landen we in Amsterdam. Voor het eerst moeten we lang wachten bij de douane. De bagage hebben we al snel te pakken. Als eerste halen we verse broodjes bij de AH. Dat is zo lekker als je weer thuis komt. Het is nog even wachten op de trein. Om half twee zijn we weer in ons eigen huis. Nu nog een paar uur wachten voordat mijn man thuis komt.