West Canada 2019

Parksville - Vancouver

Wat heb ik heerlijk geslapen. Daar was ik echt aan toe. Niet dat ik me heel wakker voel, maar ik heb wel de nodige uren slaap gehad. Om acht uur zitten we aan het ontbijt. Er zijn wafels, toast, yoghurt, fruit, reuze muffins. Genoeg lekkers, maar voedzaam is het niet echt. We rijden eerst naar de Save on Foods om verse broodjes te halen voor de lunch en rijden dan door naar de boardwalk aan zee in Parksville. Het is laag tij en we kunnen een stuk over het “strand” lopen. Normaal staat het water tot aan de boardwalk. We doen ons best om nog dieren te spotten, helaas. We zien een stuk blauwe lucht en toch regent het. We hopen zo dat de zon weer een keer gaat schijnen, het mooie weer is nog steeds ver te zoeken. Verder staat er niks op de planning en rijden we alvast door naar Duke Point van waar de veerboot vertrekt. We zijn er veel te vroeg. Om onze tijd te vullen gaan we koffie drinken. Bij het café krijgen we gratis heet water en gaan buiten ons kopje koffie maken met wat lekkers uit de supermarkt. We eten een Nanaimo Bar in Nanaimo. Het is een bodem met chocoalde en kokos. Een vulling van banketbakkersroom en bovenop een laag chocolade. Het is erg lekker.

We verheugen ons op de bootreis. Om kwart voor één vertrekt de boot. Als eerst gaan we naar boven naar het zonnedek. Deze boot is alleen iets anders dan de vorige. Deze boot heeft geen overdekte viewingdeck. Als de boot vertrekt waait het hier boven wel erg hard en hebben we het binnen vijf minuten wel erg koud. We gaan snel naar binnen. Om nu dieren te zien gaat hem niet worden. Dat is een tegenvaller. Het is nu een saaie rit van A naar B. Ik ben moe en gebruik de tijd om mijn ogen dicht te doen en val toch even in slaap. Om drie uur komen we aan in Tsawassan. Het slechte weer hebben we achter gelaten op Vancouver Island. In drie kwartier rijden we naar het hotel in downtown Vancouver. We hebben een hele mooie, ruime kamer met zithoek. Het is zo mooi weer met een graad of 20 dat we snel buiten willen spelen. Om half vijf gaan we naar buiten op zoek naar een souvenirwinkel. Alleen in Vancouver hebben we een echte souvenirwinkel gezien. Op de andere plek hebben ze hoog uit T-shirts en vesten. We vinden hier een hele grote winkel met heel veel keuze. Er is zoveel leuks te vinden dat ik niet weet wat ik moet kopen. Het is nog erg vroeg om te eten en te mooi weer om binnen te zitten. We zijn slechts een paar straten verwijderd van de haven en lopen daar naar toe. We lopen tussen de wolkenkrabbers en kunnen ze nu een stuk beter zien dan vier weken geleden. We lopen verder langs de kade en zien een zeehondje. De watervliegtuigjes komen af en aan. Wat een lawaai apparaten. De skyline is ook vanaf hier goed te zien. Daarna lopen we naar Robson Street. We gaan eten bij hetzelfde restaurant als op dag twee van onze reis. Het is best een stukje wandelen, maar dan heb je ook wat. Het is weekend en erg druk op straat en bij de restaurantjes. Bij de Mexicaan er naast staat een hele wachtrij. Ik denk dat je wel een uur moet wachten voordat je een tafeltje krijgt. Wij kunnen gelijk aan tafel. Het is verrassend rustig en dat terwijl het eten heerlijk is en voor een klein prijsje. Na het eten begint het al donker te worden en zien we Vancouver bij avond. Alle lichtjes branden al. Wat lopen er veel zwervers op straat. Ze vallen je niet lastig en onveilig voelen we ons ook niet. Op de kamer vindt de grote reorganisatie plaats. Nog één nachtje slapen en dan begint de terugreis.